Finnországi sikersztori: Angry Birds
Ha egy márka beindul, akkor nincs megállás: erre remek példa, hogy az Angry Birds üdítőital gyakorlatilag egyik napról a másikra Finnország legnépszerűbb italává vált, lenyomva a Coca Colát és a Pepsit is.
Angry Birds
Az Angry Birds eredetileg egy kétdimenziós, ügyességi és logikai elemeket ötvöző játék, melyet telefonokra fejlesztett ki a finn Rovio Mobile. Először az Apple iOS rendszerén debütált 2009 decemberében, majd a hatalmas siker nyomán más platformokra is elkészült, például Androidra és Windows Phone 7-re is. A fejlesztők egy interjúban azt nyilatkozták, nem lepte meg őket a siker, mert a tesztelésre kiosztott készülékeket a használóktól csak hosszas könyörgéssel lehetett visszakönyörögni, amit korábbi munkáik során sohasem tapasztaltak.
A játék lényege, hogy különböző színű madarakat kell csúzlival kilőni bizonyos építményekre, hogy az ott tartózkodó disznókat elpusztítsák. A különböző madárfajták sajátos képességekkel rendelkeznek; emellett számos ingyenes fejlesztés és bónusz tartalom színesíti a játékot. Az Angry Birds legfőbb pozitívumának az addiktív játékmenetet, a humoros stílust és az olcsó árat tartják. Túl van 500 millió letöltésen, ezért jelenleg egyszerre a legnépszerűbb játék, és a legsikeresebb mobil alkalmazás a világon. A számítógépes és konzolos játékokon túl számos termék megjelent már a piacon, plüssfiguráktól tanszerekig, de már film és sorozat terve is felmerült. Az alapjátékokon kívül érkeztek témaspecifikus változatok is, ezek közül momentán legfrissebb az Angry Birds Space és a tervezett Angry Birds Star Wars.
Már üdítőben is! - Vajon mi jön még?
A márkához kapcsoló legújabb sikertörténet az üdítőitalé. Dobozos és üveges verzió is kapható, csak természetes színezéket és ízfokozót tartalmaz, és gyakorlatilag egyik napról a másikra az ország legnépszerűbb italává vált. Több fogy belőle, mint a két vezető kólamárkából együttvéve. Állítólag egészen jó az íze, inkább a gyümölcs dominál benne a cukor helyett.
A játék minden szereplőjének saját ízösszeállítása és csomagolása van, így összesen 15 ízben kapható az üdítő. Például a piros madáré epres, a sárgáé citromos, a malacoké lime-os. A nemzetközi piacra először Ausztráliában és Új-Zélandon kívánnak betörni, ahol hamarosan meg is indul a forgalmazás.
Kína és a McDonalds, avagy a kreatív marketing...
Másik érdekes ötlet, hogy Kínában a helyi McDonalds üzletlánccal közösen készítenek speciális verziót a játékból.
Ennek az lesz a lényege, hogy a telefon GPS-ét felhasználva a szoftver érzékeli, amikor a tulajdonos egy McDonaldsban játszik a játékkal, és ezért jutalmat ad: extra szintekre léphet be, ahol valódi hamburgereket is nyerhet. Remélhetőleg Európába is eljut majd ez a fejlesztés…
Forrás: http://index.hu/tech/2012/11/26/az_angry_birds_lenyomja_a_coca-colat/